fbpx

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser og returnering af varer

På denne side findes alt om vores handelsbetingelser. Hvis vores handelsbetingelser ikke giver et konkret svar, er du meget velkommen til at kontakte os.

Betaling

På websiden kan der betales med betalingskort, MobilePay og bankoverførsel. Betaling skal ske med danske kr. (DKK).

Der tages ikke gebyr ved betaling. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.solarventi.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med os, indgås aftaler på dansk.

Levering

Afsendelse af en vare vil normalt ske inden for 2 til 3 uger efter bestillingen og leveringen vil herefter ske inden for 1 til 2 hverdage, samt til ikke-landfaste adresser vil levering ske inden for 2-3 hverdage. Vi leverer ikke anlæg til Grønland og Færøerne. I Grønland kan SolarVenti købes her.

Fortrydelsesret

Som kunde hos os har du fortrydelsesret på ethvert køb foretaget på vores hjemmeside. Du kan annullere handlen og få dine penge retur, indenfor 14 dage efter du har modtaget varen.

Det er en betingelse at vare og emballage er i samme stand, som da du modtog den.

Vedlæg et brev der beskriver hvad du ønsker: skal varen ombyttes, eller dine penge retur. Husk navn og adresse. evt. ordrenummer. Hvis du ønsker dine penge retur, husk da at oplyse registrerings- og kontonummer (IKKE kortnummer) på din bankkonto, så vi kan overføre pengene. Returvarer må ikke sendes via efterkrav og kun mod forud indgået aftale (send aldrig varen afsted uden at have lavet en aftale med os om det).

Returnering af en vare 

Ønsker du at bytte eller returnere en vare, kan du altid henvende dig på vores adresse. Hvis du bor i nærheden, er det oftest den nemmeste og hurtigste måde. Du har også mulighed for at returnere varen med fragtmand, men ring og aftal det med os inden du sender den af sted. Varen skal returneres i ubrudt emballage. 

Garanti 

Er produktet købt og monteret af SolarVenti?  

Er der fejl eller mangler på produktet på leveringstidspunktet – f.eks. fabrikations- eller materialefejl, kan du enten få produktet repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er derfor vigtigt, at produktet kontrolleres for fejl eller mangler efter leveringstidspunktet, og at vi straks informeres om evt. fejl eller mangler. 

Går produktet mod forventning i stykker i garantiperioden, kan produktet, efter aftale, blive serviceret af SolarVenti mhp. på reparation. Her udfører SolarVenti en grundig test af produktet og udbedrer de eventuelle fejl uden beregning såfremt at produktet er købt direkte af SolarVenti. 

Hvis man kan konstatere en fejl ifm. montering af produktet, som er inden for garanti, så foretager vi en udbedring af eventuelle fejl både vedrørende produkt og montage.  

Husk! Fakturaen fungerer som garantibevis og en kopi skal indsendes sammen med henvendelsen. 

Forud for en reklamationssag kan du med fordel udføre en fejlsøgning på produktet selv, og hvis ikke du kan udbedre fejlen på stedet, kan du komme forbi med dit produkt på vores produktion på adressen: Fabriksvej 8, 8881 Thorsø.  

Er produktet købt hos SolarVenti og monteret af dig eller en selvvalgt montør?  

I denne forbindelse har du ansvaret, som køber af produktet, for at kontrollere produkt for fejl og mangler ved leveringstidspunktet. Hvis du finder fejl eller mangler, kan du kontakte SolarVenti direkte. 

Hvis produktet går i stykker i garantiperioden, mod forventning, skal det sendes til os for reparation efter aftale. Du vil ikke blive pålagt udgifter til udskiftning af defekte reservedele og reparation hertil. Forsendelsesomkostninger forbundet med reparation inden for garanti vil SolarVenti dække. 

Hvis montage er udført af dig, forhandler eller helt tredje, så dækker SolarVenti’s garanti ikke fejl ifm. montering, og dialogen foregår med den part, som har udført montering. 

Er produktet købt og monteret af forhandler?  

I denne forbindelse har forhandleren ansvaret, som køber af produktet hos SolarVenti for at kontrollere produktet for fejl og mangler ved leveringstidspunktet. Hvis forhandler finder fejl eller mangler, kan forhandler kontakte SolarVenti. Det betyder samtidigt, at hvis du konstaterer fejl eller mangler, så skal du kontakte sin forhandler. 

Hvis produktet går i stykker, eller der opstår fejl, som vedrører montering, skal du kontakte din forhandler ifm. forhandlerens garantibetingelser. Forhandler kontakter SolarVenti, hvis nødvendigt. 

SolarVenti yder 5 års produktgaranti på: 

SolarVenti Luftsolfangere og Erhverv – dvs. ramme, bagplade, absorberfilt, dæklag, afbryder, væg- og tagsæt. 

SolarVenti Energifanger og Pool – dvs. slanger og ramme. 

SolarVenti yder 2 års produktgaranti på: 

På regulatorer, styringsenheder, solceller, ventilatorer og øvrigt tilbehør samt reservedele. 

Betingelser

Garantien opfyldes medmindre fejlen skyldes betjeningsfejl, manglende vedligeholdelse, modifikationer, groft misbrug fra købers/brugers side, hærværk, stormskader andre udefra kommende årsager eller lignende.

Indleveres et produkt til en garantireparation og handelsbetingelser for garantien ikke er opfyldt vil udgifterne til reparationen påføres kunden.

For SolarVenti Professional gælder at garantien bortfalder hvis produktet overdrages til 3. mand.

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os!

Placering

Optimalt set skal SolarVenti have mulighed for op til optage 3-4 timers solskin på et døgn. Hvis ikke der opnås sol på produktet, vil man kunne opleve effekttab på virkningsgraden.

Gældende lov

For alle tvister og juridiske uoverensstemmelser i henhold til disse handelsbetingelser eller efterfølgende individuelle aftaler, er dansk lov gældende. Hverken den internationale købelov (CISG) eller andre fælleseuropæiske lovgivninger skal finde anvendelse.

Ved forbrugeraftaler gælder lovens betingelser uanset, hvor forbrugeren er bosat.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: ec.europa.eu/odr.

Denne website drives af

SolarVenti A/S
Fabriksvej 8
DK-8881 Thorsø
CVR: 44110385
Tlf. + 45 8696 6700
Email: [email protected]

Skriv her
Gratis fugttjek af kælder

    Bestil gratis fugttjek af din kælder

    Vi aftaler et tidspunkt med dig, hvor vi kommer ud og foretager en vurdering af fugtproblemet i din kælder. Vi vil bl.a. kigge efter saltudtræk, pudsafskalninger, skjolder, lugt m.m., som er blandt de typiske tegn på fugt i kælderen. Herefter vil vi tage en vurdering af hvorvidt en SolarVenti Kælder kan løse problemet og hvad det i så fald vil koste.